Case Study - MTS - A Star Is Born    Blog    MARK ZUCKERBERG VIDI SLEDEĆU DECENIJU KROZ NAOČARE ZA PROŠIRENU STVARNOST (AR)
Case Study - MTS - A Star Is Born  |  Blog  |  MARK ZUCKERBERG VIDI SLEDEĆU DECENIJU KROZ NAOČARE ZA PROŠIRENU STVARNOST (AR)

Blog

MARK ZUCKERBERG VIDI SLEDEĆU DECENIJU KROZ NAOČARE ZA PROŠIRENU STVARNOST (AR)

23. 01. 2020.

CEO Facebooka kaže da je fokus na privatnim društvenim mrežama i naočarima sa visokom tehnologijom.
U svojoj novogodišnjoj objavi na Facebooku, on budućnost vidi u razvijanju visoko funkcionalnih naočara i predviđa tehnološki skok za kraj ove dekade.


Svake godine, Zuckerberg objavi neki novogodišnji izazov, poput izazova da čita više, nauči kineski ili unapredi Facebook. Ovaj put je rešio da malo začini stvari time što je dao uvid u to na šta će se fokusirati u narednom periodu. Fokus će definitivno biti na naočarima sa tehnologijom proširene stvarnosti (AR – augmented reality) što je jedan od najatraktivnijih gedžeta svih giganta Silikonske doline. Apple je takođe počeo da radi na svom projektu. Snapchat već prodaje „Specs“, a Facebook je vlasnik kompanije „Oculus“.

 

 

„Dok i dalje verujem da će telefoni biti primarni uređaji, u nekom trenutku u narednoj deceniji, postići ćemo skok u tehnologiji koja je neophodna za naočare sa proširenom stvarnošću, koji će redefinisati naš odnos sa tehnologijom“.
Zuckerberg čezne za visoko razvijenim tehnološkim aksesoarima za gledanje već godinama. Tokom 2016. godine na Facebookovoj F8 konferenciji za developere, predvideo je da će ovakve naočare promeniti svet.


U svojoj poslednjoj objavi, rekao je da će naočare promeniti interakciju među ljudima. Jedne ovakve naočare bi mogle virtuelno da transportuju ljude u druge delove sveta, što bi im omogućilo da rade sa bilo kog mesta na planeti. „Proširena i virtuelna realnost su tu kako bi nam omogućile osećaj prisutnosti – osećaj da ste tu sa drugom osobom ili na drugom mestu“, rekao je Zuckerberg. „Umesto da imamo uređaje koji nas udaljavaju od ljudi koji nas okružuju, sledeća platforma će nam pomoći da budemo više prisutni i omogućiti nam da tehnologija više ne bude prepreka u tim odnosima“.


Razvojni put tehnologije za digitalne naočare nije jednostavan, jer nisu atraktivne za nošenje. One su uglavnom glomazne, sa kamerama koje su ugrađene u njih, a njihova upotreba je ograničena. Snapchat je izašao na tržište sa svojim prvim proizvodom ovog tipa još 2016. godine, međutim i dalje nisu uspeli da zabeleže značajniji komercijalni uspeh.
„Iako neki od inicijalnih modela deluju pomalo nespretno, ja ipak mislim da će ovo biti najhumanija i najdruštvenija platforma razvijena do sada“.


U svojoj poruci, Zuckerberg je takođe napomenuo da će Facebook razviti potpuno privatnu društvenu mrežu. Facebook je već uveo veliki broj alatki za veću privatnost poput enkripcije dopisivanja i efemernih medija. Takođe, favorizuju se zatvorene grupe, u odnosu na objave javnih poruka. „Naše digitalno društveno okruženje će se veoma promeniti u predstojećih pet i više godina, kroz veće naglašavanje privatnih interakcija i izgradnju manjih zajednica koje su nam potrebne u životima“, napisao je Zuckerberg.

 

sourse: AdAge