Naslovna    Blog    Sekunda kao merilo za efikasnost društvenih mreža
Naslovna  |  Blog  |  Sekunda kao merilo za efikasnost društvenih mreža

Blog

Sekunda kao merilo za efikasnost društvenih mreža

06. 06. 2018.

Da društvene mreže dopiru do velikog broja ljudi – znaju i ptice na grani. Međutim, koliko efikasno i rapidno se šire informacije smo se uverili tek kada smo to videli na primeru uticajnog brenda, našeg klijenta, dm drogerie markt Srbija.

Naime, postavljanje jednog storija nas je navelo na razmišljanje od čega sve zavisi koliki će reach i engagement biti tj. koliko ljudi će ga pogledati, koliko brzo i da li će lajkovati. U našem slučaju, cifre su bile iznenađujuće: u prvih par minuta postavljanja storija, 1000+ pratilaca je ispratilo i primilo informaciju koju smo poslali. Iza rezultata ovog zavidnog broja stoje kompleksniji postupci koji se odigravaju već punih 6 godina.

Navešćemo neke od razloga zbog kojih je ovaj broj takav kakav jeste:

1.       Dobar community management

dm se može pohvaliti odličnim vođenjem društvenih mreža iza kojih stoji čitav tim ljudi. Dobra organizacija i podela rada na tekstovima, slikama, odgovaranja na upite je nešto čime se ovaj brend može pohvaliti. Nijedan upit ne ostaje neodgovoren, kako u komentarima tako i inboxu. Strogo se drži do response time-a i time se ukazuje poštovanje prema kupcima. Postuje se 2-3 puta dnevno što je dobro za brand awarness ovog brenda jer ukazuje na obiman spektar proizvoda koji ovaj brend ima u ponudi. Pažljivo se vodi računa o tome da to što se objavljuje, ima i na stanju u prodajnim mestima.

2.      Oglašavanje

Iako jak brend, dm, izdvaja deo resursa koji namenjuje za oglašavanje. Oglašavanjem prati svaku aktivnost koja dolazi iz prodajnih mesta. Time se misli na popuste, nove kataloge, brojne akcije, konkurse, sve što može da zainteresuje i informiše jednog fana, tj.potencijanog kupca. Oglašavanje se vrši na Facebooku i Instagramu .

3.      Nagradni konkursi

Nagradni konkursi su nešto što dodatno stimuliše fanove i u čemu rado učestvuju. Razvijanje neke vrste konkursa, pospešuje takmičarski duh i kreativnost i održava se na samim društvenim mrežama ili preko platformi. Dobri primeri su dm scout testiranja proizvoda koji se šalju na kućnu adresu ili pisanje kreativnih komentara na osnovu kojih slede zanimljive nagrade. Time se daje šansa da se fanovi osećaju kao deo dm porodice i još više zavole ovaj brend koji voli i da poklanja, a ne samo da prodaje.

4.      Akcije

Akcije su česte i brojne i dovode do velikog zadovoljstva kupaca jer često mogu da pronađu svoj omiljeni proizvod pristupačnije i povoljnije.

 5.      Deljenje znanja

Ono što je još važno za jedan brend je da znanje ne čuva sebično za sebe. Na stranicama ovog brenda se mogu pronaći recepti, saveti, inspirativni citati. Time se daje do znanja da fanovi nisu samo kupci i stvara se prisniji odnos.  

6.      Praćenje trendova u digitalu i novi formati

Za brend je posebno bitno da bude u toku sa novitetima i trendovima kako bi iskazao svoje benefite i potencijal u više formata i na različite načine. Brend kojeg je pregazilo vreme i koji se bazira isključivo na jedan format, ne testirajući novitete vremenom može da upadne u krizu.

 

Sve ovo utiče na to da jedan stori ovog brenda u par minuta dostiže vrtoglave cifre. Fanovi znaju šta mogu da očekuju, a šta god bilo od gore navedenog, da li akcija, recept, savet, inspiracija, slika – sve je dobrodošlo.

Svojim brendom treba da date mnogo toga, da bi vam se mnogo toga vratilo. Inspirišite svoje fanove, stvorite kontakt sa njima, ponudite kvalitetan sadržaj, budite aktivni, prisutni, ali istovremeno i umereni. Nije nemoguće, a cifre će pokazati rezultate. 

                                                                                                                                                                        Ana Popović