Naslovna    Blog    GIF u digitalnom marketingu? Definitivno da!
Naslovna  |  Blog  |  GIF u digitalnom marketingu? Definitivno da!

Blog

GIF u digitalnom marketingu? Definitivno da!

23. 06. 2017.

Graphics

Interchange

Format

GIF-ovi nisu ništa novo, ali u poslednje vreme se koriste više nego ikada. Gif predstavlja akronim za format razmene grafike, koji je prvi put predstavljen 1987. godine, kao način pomeranja slike.

Neki od razloga zašto se gifovi, i danas, posle 29 godina koriste su:

  1. Lako se koriste

Gifovi su laki za korišćenje i to ih čini veoma privlačnim za sve brendove koji pokušavaju da zadovolje potrebe svoje publike. Prema Twitter-u, korisnici su podelili više od 100 miliona GIF-ova u 2015. godini kroz poruke i tvitove.

       2. Privlačni su, ali i efikasni

Gifovi pored toga što su privlačni, jako su efikasni u prenošenju poruka brendova kroz vizuelni sadržaj.  Istraživanja su pokazala da ljudi pamte samo 20% teksta koji pročitaju bez vizuala, što nam još jednom snažno ukazuje kolika je moć vizuala i da je vizual važniji nego ikada.

       3. Bolji je od slika, a jeftiniji od videa

Neke predikcije ukazuju da će čak 84% celokupne komunikacije biti kroz vizuale do 2018. godine.

       4. Oni govore jezikom interneta

GIF-ovi su deo internet kulture, od davnina pa sve do danas i bez obzira na sve promene u sadržajima i komuniciranju tokom godina, brendovi i dalje mogu biti nagrađeni kada idu u korak sa vremenom.

       5. GIF-ovi su mobile-friendly

Kako GIF-ovi traju samo nekoliko sekundi, njihova veličina je značajno manja i proces učitavanja je brži u odnosu na video, što izuzetno doprinosi efikasnosti prilikom prenošenja poruke brenda.

       6. „Upecati“ korisnike

Vizuelni sadržaji imaju tendenciju da utiču na emocije publike, stvarajući niz emocija koje povećavaju verovatnoću uspeha. Deljene GIF-a je trenutno, što je izuzetno značajno u današnje vreme kada je sposobnost privući i održati pažnju korisnika teže nego ikada.

       7. Upotreba na više platformi

GIF se može koristiti na mnogim društvenim mrežama, ali Facebook, Twitter i Tumblr su među najpopularnijim, što znači da ih brendovi mogu koristiti da priđu korisnicima na svim društvenim mrežama. Iako se korisnici različito ponašaju na svim društvenim mrežama, GIF-ovi su popularni na svim.

       8. Pričaju priču

Pričanje priče može biti veoma efikasno u strategiji brenda, jer gradi odnos sa publikom na autentičniji način i, još jednom da napomenemo vizuelni sadržaj i GIF-ovi posebno, mogu da budu krucijalni delovi priče.

       9. Promovisanje postaje mnogo interesantnije

GIF-ovi se često koriste na društvenim mrežama i u email marketingu, kao drugačiji način informisanja publike o novom proizvodu, na mnogo interesantniji i privlačniji način, u samo nekoliko sekundi.

       10. Povezivanje sa publikom

GIF-ovi predstavljaju novu formu komunikacije između korisnika, gde oni uz pomoć animirane slike iskazuju osećaj koji žele da izraze u svakom pojedinačnom slučaju.

       11. Različito razmišljanje

GIF-ovi mogu da pomognu brendu da razmišlja „van okvira“.

       12. Velika baza GIF-ova

Izuzetno je važno da napomenemo da čak i kada brend nije u mogućnosti da kreira sopstveni GIF, postoji ogromna baza gde se mogu pronaći savršeni GIF-ovi za svaku situaciju.

Dakle, budite u trendu, predstavite svoja osećanja i potrebe na drugačiji, interesantniji način kroz GIF i budite sigurni da ćete biti primećeni!